Panel používateľa

Ako funguje piestový kompresor? charakteristika piestového kompresora

V piestovom kompresore sa vzduch stláča pod piestom, ktorý sa pohybuje vo valci sem a tam podobne ako piest v spaľovacom motore automobilu. Piestom pohybuje kľukový hriadeľ poháňaná elektromotorom.

Pri pohybe piestu jedným smerom sa vzduch nasáva, pri pohybe späť sa stlačí a potom sa vháňa z valca do tlakovej nádoby, ktoré si tiež hovorí vzdušník a je to najnápadnejšie časť kompresora. Akonáhle je vo vzdušníku dostatočný tlak vzduchu, tlakový spínač vydá signál na vypnutie kompresora. Vzduch je zo vzdušníka odoberá, a tým sa v ňom tlak znižuje. Klesne tlak o nastavenú hodnotu (obvykle 2 bary), spínač opäť kompresor zapne.

Charakteristiky piestových kompresorov

Piestové kompresory sú väčšinou mobilné prístroje, opatrené držadlom a usadené na kolieskach, takže sa dajú ľahko prevážať. Sú menšie, lacnejšie ako skrutkové kompresory a hodí sa do domácich a remeselných dielom a malých a stredných prevádzok. Sú pohotovo pripravené pre občasné použitie alebo prerušovanú prevádzku. Môžeme si ich zapnúť a vypnúť, kedy je potreba.
Hluk a vibrácie

Kvôli neustálemu vratnému pohybu piestu sú trochu hlučnejšie a trpia vibráciami. V ponukách výrobcov sú tiež piestové kompresory v odhlučnenom prevedení (silent)
Olejové a bezolejové

Aby sa piest vo valci nezadřel, rozstrekuje sa pod valcom olej, ktorý je piestnym krúžkom stieraný späť. Mazaním sa do stlačeného vzduchu dostávajú olejové pary.
Kde by bol olej na závadu (výčap piva, výroba potravín, zdravotníctvo), tam sa dobré inštalovať bezolejový kompresor. Ten sa bez mazania Pasta nepoškodí, pretože má špeciálnu tesniace a trecie krúžky.

Druhým typom kompresora je piestový, alebo taky dvojpiestový kompresor. Tento typ vzduchového kompresora funguje podobne ako spaľovací motor. Akurát že po stlačení plynu (vzduchu) nečaká na výbuch, ale vypúšťa stlačený vzduch do vzdušníka – nádoby, ktorá slúži ako zásobník stlačeného vzduchu.

Akonáhle je v nádobe na stlačený vzduch dosť vysoký tlak, kompresor sa automaticky vypne. Následne čaká na využitie pripraveného stlačeného vzduchu. Potom môžete jednoducho dofúknuť pneumatiku auta alebo futbalovú loptu.

Výhodou piestového kompresora

je jednoduchšia konštrukcia. Je jednak ľahšie na údržbu, a jednak nepotrebuje žiadne zložité nastavovanie. Stačí jednoducho zapnúť stroj a počkať, až sa dostatočne natlakuje. Potom už je pripravený na použitie, kým má zásobu stlačeného vzduchu.

Nevýhodou piestového kompresora

je vysoká hlučnosť. Tú spôsobuje princíp fungovania. Piest odskakuje, čím vytvára silný a mnohokrát nepríjemný zvuk. S týmto extrémnym mechanickým pohybom súvisí aj o niečo nižšia životnosť stroja. Na druhú stranu je piestový kompresor výbornou voľbou na bežné použitie pre každého. Navyše za príjemnú cenu pokojne pod 200 €.

Olejový, alebo bezolejový kompresor?

Piestové kompresory rozdeľujeme na dva podtypy. Olejové kompresory a bezolejové kompresory.

Kompresor olejový je potreba z času na čas premazávať. Ide o stroj, ktorý má presne vyvedenú mechaniku. Tá by sa bez pravidelnej údržby a mazanie mohla zaseknúť alebo prinajmenšom znížiť účinnosť. Na druhú stranu je olejový piestový kompresor odolnejšie. Pri správnej údržbe a mazanie vydrží v dobrej kondícii dlhé roky.

Kompresor bezolejový je pohodlnejšie na údržbu. Tento typ piestového kompresora by sme mohli odporučiť všetkým, kto si nechcú lámať hlavu s pravidelnou údržbou a mazaním mechaniky kompresora. Princíp bezolejového kompresora spočíva v hladkom chode súčiastok. To zaisťujú klzné materiály na povrchu. Bezolejový kompresor je pohodlný na užívanie a prakticky bezúdržbový. Akurát nie je určený k častému používaniu. Pre príležitostný krátkodobý výkon je to ale dobrá voľba.

  • jednoduchá práca a údržba
  • nízka obstarávacia cena
  • stačí na občasné používanie
  • vysoká hlučnosť
  • nižšia výdrž
  • nevie dlho súvisle pracovať

Oprava kompresorov, SERVIS pre KOMPRESORY OD VÝROBCOV: BOGE, ATLAS COPCO, KAESER, SCHNEIDER, ATMOS, AERZEN, RENNER, HAFI, ALUP, ALMIG, ORLÍK, BECKER, BUSCH, ELMO RIETSCHLE, : údržba, stredné opravy, generálne opravy, revízie a dodávky náhradných dielov ND a spotrebného materiálu (oleje, spotrebný materiál ako olejové filtre, vzduchové filtre, filtračné platne, olejové separátory, remene, tesnenia, mazivá, hadice, poistné ventily, tlakové spínače, termostaty, vložky termostatov, sady náhradných dielov pre sacie klapky, membrána, sady ND pre spätné klapky, riadiace jednotky, chladiče, motory, skrutkové bloky, kompresorové stupne, piesty, piestne krúžky, válce, ojnice, membrány a iné) pre kompresory a dúchadlá.

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info