Panel používateľa

Na čo slúži tlakový spínač v kompresore

Vzduch stlačený piestom kompresora sa vháňa do tlakovej nádrže čiže vzdušníka. Tlakový spínač stará o to, aby bol mal stlačený vzduch vo vzdušníku tlak, aký potrebujeme. Funguje to jednoducho: Tlakový spínač stráži tlak vo vzdušníku a akonáhle tlak klesne pod nastavenú dolným medzu, spínač zopne a zapojí elektrický obvod.

Vďaka tomu sa rozbehne elektromotor poháňajúci kompresor. Akonáhle tlak stúpne na nastavenú hornú hranicu, tlakový spínač rozopne a kompresor sa zastaví. Vplyvom spotreby alebo tiež zmenou teploty tlak vo vzdušníku opäť klesá. Keď sa tlak dostane pod nastavenú dolnú hranicu, spínač kompresor zasa zapne. A tak to ide stále dokola.

Tlakový spínač teda spúšťa a zastavuje kompresor tak, aby bol tlak vo vzdušníku stále v rozmedzí dvoch nastavených hodnôt tlaku:

- spínací tlak - dolná hranica tlaku, pri ktorej sa kompresor zapína
- vypínací tlak - horná hranica tlaku, pri ktorej sa kompresor vypína

Rozdiel medzi spínacím a vypínacím tlakom sa nazýva hysteréza alebo tiež spínacia diferencia. Hodnotu nájdete medzi parametrami tlakových spínačov.

Oprava kompresorov, SERVIS pre KOMPRESORY OD VÝROBCOV: BOGE, ATLAS COPCO, KAESER, SCHNEIDER, ATMOS, AERZEN, RENNER, HAFI, ALUP, ALMIG, ORLÍK, BECKER, BUSCH, ELMO RIETSCHLE, : údržba, stredné opravy, generálne opravy, revízie a dodávky náhradných dielov ND a spotrebného materiálu (oleje, spotrebný materiál ako olejové filtre, vzduchové filtre, filtračné platne, olejové separátory, remene, tesnenia, mazivá, hadice, poistné ventily, tlakové spínače, termostaty, vložky termostatov, sady náhradných dielov pre sacie klapky, membrána, sady ND pre spätné klapky, riadiace jednotky, chladiče, motory, skrutkové bloky, kompresorové stupne, piesty, piestne krúžky, válce, ojnice, membrány a iné) pre kompresory a dúchadlá.

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info